Oyunalani Ekibi

Resident Evil 5 incelemesi B261910yeol

üye olduğunuzda e-mailinize aktivasyon kodu gelicektir eğer aktif etmezseniz kullanıcı adı şifre yazsanız bile giremezsiniz ancak admin sitedeyse ve görürse aktif edebilir

Join the forum, it's quick and easy

Oyunalani Ekibi

Resident Evil 5 incelemesi B261910yeol

üye olduğunuzda e-mailinize aktivasyon kodu gelicektir eğer aktif etmezseniz kullanıcı adı şifre yazsanız bile giremezsiniz ancak admin sitedeyse ve görürse aktif edebilir

Oyunalani Ekibi

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Resident Evil 5 incelemesi

    Admin
    Admin
    Üst Düzey Admin
    Üst Düzey Admin


    Profil Bilgileri
    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 3516
    Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 13/06/09
    Nerden Nerden : küçükyalı
    Yaş Yaş : 34
    Profil Alt

    Resident Evil 5 incelemesi Empty Resident Evil 5 incelemesi

    Mesaj tarafından Admin C.tesi Eyl. 26, 2009 9:08 pm

    <a href="http://www.ad2games.com/">Advertising - powered by ad2games.com</a>. This ad requires a flash player.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Resident Evil 4'ün çıkış tarihinden itibaren bu güne kadar gösterdiği
    başarı ve aldığı takdirin bir sonucu olarak tanımlayabileceğimiz
    Resident Evil 5'in demosu geçtiğimiz günlerde görücüye çıktı. 4.
    Oyundan aldıkları ilham ile geliştirilen ve serinin takipçilerini
    'acaba çok mu benzeyecek yoksa daha iyisi mi olacak?' soruları arasında
    bırakan Capcom, bu seferlik paçayı yırttı gibi. Ama bir sonraki
    Resident Evil'da bu kadar kredileri bulunmayacak.

    Sıcak ülkenin sıcak insanları

    Seriden
    çok iyi tanıdığımız Chris Redfield'ın, orijinal Resident Evil'dan 10
    sene sonra, Afrika'da meydana gelen olayları incelemesi için
    gönderildiği görevi konu alıyor yeni oyunumuz. Yanımızdaki melez hatun
    Sheva Alamora ile kendinden geçmiş ve öldürmeye programlanmış zombiler
    arasında, bize verilen tek görevi yerine getirmeye çalışıyoruz; Hayatta
    kalmak. Yalnız, Redfield'a sağlanan imkanlar ve metrekareye düşen zombi
    sayısını hesaba kattığımızda, işler tahmin ettiğimizden de zor ve karın
    ağrısı içinde gerçekleşiyor.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Resident
    Evil 5, gerek kamera açısı, gerekse kontroller açısından abisi 4. oyun
    ile neredeyse aynı. Sizi hızlı bir şekilde aksiyona zorlasa da, alışık
    olan oyuncular ortama hemen uyum sağlayacaklardır. Yeni hikaye ile
    birlikte gelen yeni eklentiler ise ön yargı dolu takipçileri biraz
    sıkabilir. Öncelikle eşya (inventory) sistemi artık gerçek zamanlı
    işliyor. Serinin ayrılmaz bir parçası olan oyunu durdurup, karakter
    üzerindeki değişiklikleri yapma imkanı artık yok. Y tuşu ile ekrana
    gelen çantamızda, kullanmak istediğimizi seçiyoruz. Sırtımıza atlamaya
    hevesli onlarca zombi arasında bunu yapmak, göründüğü kadar kolay değil
    ne yazık ki,. Bunu kolaylaştıran etken ise D Pad�in hızlı silah/eşya
    seçimi için atanabiliyor olması. Yani ok tuşları ile çantamıza
    girmeden, istediklerimiz arasında geçiş yapabiliyoruz.

    Silah
    kullanımı da aynı şekilde korunmuş. LT ile nişan alırken, RT ile ateş
    ediyor ve bir gözümüzü mermi sayısından hiç ayırmıyoruz. Çünkü şarjör
    değişimini unuttuğumuz anda, her taraftan zombi saldırısa uğramak
    mümkün. Hareket ederek ateş etme imkanı olmadığı için, bir
    parmağımızın, sırtımızdaki ufak(!) çakıyı sevgili zombilere sunan LB
    tuşunda olmasında da büyük fayda var. Bayılan veya sersemleyen
    zombileri ise son bir hamle ile yere sermek veya karınlarına vurduğumuz
    sağlam bir yumruk ile halletmek elimizde.

    Capcom'un sunduğu bir
    diğer yenilik ise partnerimiz. Hikayeye nasıl dahil olduğunu şu an için
    bilmediğimiz Sheva Alamora, tüm oyun boyunca yanımızda bulunacak.
    Birçok oyunda göstermelik bulunan bu özellik, Resident Evil 5'de çok
    başarılı oturtulmuş. Alamora, sizinle gerçek zamanlı olarak
    mermi/sağlık paylaşıyor, yapmanız gereken şeyler için (şarjör değiştir
    gibi) sizi uyarabiliyor, ayrıca karakter kontrolünü kaybettiğinizde,
    sizi elinden geldiğince hızlı bir şekilde kurtarıyor. Tüm bu
    yapılanları, siz de aynı şekilde Sheva üzerinde uygulayabiliyorsunuz.
    Onu kurtarmak, mermi/sağlık paketi ya da silah paylaşmak elinizde.
    Yapay zekanın başarılı olarak işlediğini görsek de, Co-op�un verdiği
    tat başka tabii ki. O yüzden, imkanınız var ise Online Co-op, en
    azından Split Screen Offline Co-op oynamanızı öneririm. (Evet, hepsi
    demoda mevcut)

    Teknik olarak 'göz kamaştırıyor' terimi sanırım
    en doğru seçim olacaktır. Özellikle ışıklandırmalardaki özen,
    Afrika'nın ölümcül sıcağını çok iyi hissettiriyor. Lost Planet ve Devil
    May Cry 4'de kullanılan grafik motorunun (MT Framework) nimetlerini
    sonuna kadar kullanıyor diyebilirim. Yalnız görseldeki özen, ne yazık
    ki animasyonlarda pek mevcut değil. Özellikle karakterlerin ölüm ve
    vurulduktan sonraki verdikleri tepkiler, 4. Oyundan birebir olarak
    alınmış. Havoc'un yapabileceklerini bildiğimiz için, Capcom bu sefer
    biraz kolaya kaçmış demek yanlış olmaz.


    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Virüs'ün yayılmasına çok az kaldı

    Mart
    ayının ikinci haftasında PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasada olması
    beklenen Resident Evil, umarım demosundaki potansiyeli tüm oyun boyunca
    korur. Sunduğu Co-op imkanı ve 4. oyunun sorunsuz sisteminin biraz daha
    gelişmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkacak olması, beklentileri
    arttırmaya yererli. Ama giriş cümlesinde dediğimiz gibi, bu seferlik
    oldu sanki. Fakat bir sonrakinde bu kadar anlayışlı oyuncular
    bulabileceklerini sanmıyorum.

      Forum Saati C.tesi Kas. 23, 2024 2:25 am