THE SİMS 3
GİRİŞ
Kim biraz daha Sims'e hayır diyebilir ki?.. Herkesin
sesini duyar gibiyim. Ek paketleri ile yıldırsa da Sims gerçekten de ilk
ortaya çıktığında, her ne kadar çok standart ve zevksiz bir konseptin
etrafında dönüp durmuş olsa da epey ilgi çekmişti. Bu zevksizlik dediğim
şey ise aslında çok komik bir kavramdı; çünkü bu zevksizlik aslında
bizim, yani bir insanın yaşantısıydı. Bir karakteri tutup kulağından her
gün yedirip içirmek, sonra uyutmak, uyandırıp işine götürmek, dahası
bir de kariyer yaptırmak; çoluk çocuğa karıştırmak ve sonra da ölümüne
şahitlik etmek. Bu aynı zamanda benim de hayatım, hepimizin hayatı
hatta. Şahsen bir insanı yaşatmaya çalışmanın pek de bir cazibesinin
olmadığına karar vermiştim kendimce (çoğu oyuncunun da farklı bir
düşüncesi yok tabi), Sims 2'ye de ancak üçüncü jenerasyona varabilecek
bir aile olarak tahammül etmiştim, o kadar. Sims bana göre değil; ama
yeni oyun hakikaten de çok güzel ve orjinal fikirlerle geliyor.
Comen
Snala
Yaşam simülasyonu oyunumuz Sims'in üçüncü versiyonunun
serinin ikinci oyununa çok fazla şeyler katarak geleceğini söylemek
mümkün. Öncelikle içerik adına çok daha geniş bir çekirdek oyunla karşı
karşıyayız; her ne kadar geleceğinden adımız gibi emin olduğumuz yeni ek
paketlerle çok daha farklı imkanlar yaratılacak olsa da görülen o ki
ana oyundaki içerik olabildiğince fazla tutulmaya gayret gösterilmiş.
Öncelikle oyundaki yaşam alanından bahsedelim. Serinin üçüncü oyunda
yalnıca tek bir mahalle olacak; adı da Sunset Valley. Sims 2'de bile
farklı coğrafik özellikleri ve insanları, mekanları bulunan 3 farklı
mahalleyi görmüştük. Üçüncü oyunda bu konuda bir artırım düşünülmüyor;
fakat bu, gidilip görülebilecek yerlerin de aynı oranda azalacağı
anlamına gelmiyor. Yaşam alanını tek bir mahalleyle sınırlayan
yapımcılar, burayı alabildiğine doldurmuş. Çok geniş ve yapılabilecek
çok şeyin olduğu bir yer burası. Oyunun bu sene içindeki E3 fuarında
gösterilen ilk oyun içi görüntülerinin de bulunduğu videosunda da bize
yansıtılmak istenen bir yerde de bu. Buna göre aslında biz kelimenin tam
anlamıyla evin içinde yemek yiyip, hayatını idame ettirmeye çalışan
ufacık bir yaratıktık. Sims 3 ile evimizin kapısı açılıyor ve dışarı
çıktığımızda etrafımızda aslında başka insanların bulunduğunu ve iyi
zaman geçirdiklerini fark ediyoruz.
Bunun sanatsal aktarımından
ziyade gerçekte aslında karşımızda ne bulacağız? Bir defa Sims 2'de ek
paketler satın alarak sahip olduğumuz pek çok özelliği doğrudan elde
etmiş olacağız ve çok farklı sosyalleşme alanları, farklı insan tipleri
gözlerimizin önünde olacak. Kısacası şehrin gerçekten de yaşayan bir yer
olduğunu görmüş olacağız.
En büyük artılardan birisi artık
şehirde herhangi bir yere gittiğinizde ara yükleme ekranlarının ortadan
kalkacak olması. Bunun oyunun akıcılığını oldukça artıracağını söylemek
hiç de zor değil; çünkü arabanıza atlayıp bir kafeye gitmek
istediğinizde önünüzde herhangi bir ekstra zaman kaybettirecek durum
Sims 3'de olmayacak. Bu mekanlar, kafeler, restoranlar, vücut geliştirme
merkezleri veya parklar şehrin haritasında görebileceğiniz birer bina
olarak istediğiniz şekilde etkileşime geçebilmeniz için bulunuyor
olacak. Yani bu evinizden çıkıp herhangi bir yere, örneğin bir gece
klübüne, gidip kapısından içeri girip herşeyle etkileşime geçmeniz
anlamına geliyor. Bu hakikaten de oynanış ve akıcılık adına oyunun çok
şey kazanmasını sağlayacaktır. Keza komşularınız da belli bir artış
gösterecek ve çok daha farklı insanlar tanıyabileceksiniz.
Sims
3'ün komşularınız adına getireceği bir diğer yenilik de istediğiniz
tarzda insanların bir yerde toplanabilmesini sağlayacak olması. Ortak
zevkleri olan bu insanlarla çok daha farklı etkileşimler de
gösterebileceksiniz ve daha da önemlisi, Sunset Valley yaşayan bir ortam
olduğu için, bir jenerasyon sonraki Sunset Valley asla bir diğeriyle
aynı olmayacak. Yani düşünün: bir siminiz doğumundan sonra büyüor, okula
gidiyor, çalışmaya başlıyor, evleniyor, çocukları oluyor, yaşlanıyor ve
sonunda da ölüyor. Bunun sadece kendiniz için olduğunu sanmayın; çünkü
Sunset Valley'deki bütün simler de sizin gibi. Onlar da günün belli
saatlerinde işe gidip gelecekler, balkona çıktığınızda komşunuzu
görebileceksiniz, onlar da eğlenecek ve nihayet, onların da kendi
idealleri, hayat görüşleri, evlilikleri olabilecek. Bu, aynı yerde
yaşayan (gerçek manada "yaşayan") belki de yüzlerce sim anlamına
geliyor. Sadece birini sizin kontrol ettiğinizi, diğerlerinin ise
bilgisayar tarafından oynatılan ama yaşayan, tıpkı sizin gibi biri
olduğunu düşünün.
Soodl soodl
Sims 3'ün karakter yaratma
ekranı ve simlerin gelişimleri de önceki Sims oyunlarından haliyle çok
daha detaylı. Karakterinizi yaratırken artık sadece birtakım
özelliklerini puanlandırıp, sonucunda da burcunun doğrultusunda bir
yaşam planına ve hayat görüşüne sahip olmayacaksınız. Yaratacağınız
karakter oyundaki 70'den fazla kişilikten birine sahip olacak ve bu
karakterin tanıdığı herhangi birini de tek bir kelime ile tanımlamasına
yardımcı olacak. Fakat isterseniz bunu da kendiniz oluşturmanız mümkün.
Yani utangaç, spora meraklı, kötümser, paraya düşkün ve idealist bir sim
yaratabilirsiniz. Evet biraz uçuk oldu, farkındayım; ama işte bu
yaratma olayı tamamen sizin elinizde. Yapımcıların Trait System olarak
isimlendirdikleri bu durum size kendinizi tam olarak oluşturmanızı
sağlayacaktır. Bu özellikleriniz dahilinde çevrenizdeki insanlarla olan
ilişkileriniz de şekillenip farklılaşacak.
Ayrıca ek olarak
yarattığınız karakterlerin bir de yaşam boyu istekleri doğrultusunda ana
idealleri olacak. Bunun oyun içine aktarılması ise çok hoş olacak gibi
görünüyor. Yapımcıların verdiği basit bir örnek çocukluğunda teleskopla
uzayı gözlemleyen bir simin ilerde astronot olmak isteyebileceğiyle
alakalı. Böylece oyunda bir amacınızın da bulunması istenmiş gibi
görünüyor. Simler aynı zamanda birden fazla yaşam idealine de sahip
olabilecekler. Yalnız bunun zorluğu üzerinde de durulmuyor değil; çünkü
her simin isteyebileceği kendine özgü bu idealleri onun çok da sıkı
çalışmasını gerektirecek düzeyde. Geniş bir aileye sahip olmak, bir rock
yıldızı olmak ya da zengin olmak şeklinde bu listeyi uzatmak mümkün.
"Simlerin
yüzlerini çok daha detaylı görüp söylemek istediklerini mimikleriyle de
gayet güzelce anlayabileceğiz."
Grafiksel olarak da oyunun kendini
aşacağından hiç şüphe duymaya gerek yok. Ekran görüntüleri ve videodan
da bu oldukça rahat fark ediliyor. Grafiklerin gelişiyor olmasının bir
büyük katkısı da bulunmuyor değil. Zira böylece simlerin yüzlerini çok
daha detaylı görüp söylemek istediklerini mimikleriyle de gayet güzelce
anlayabileceğiz. Yalnız yine grafikler sayesinde sanki simler biraz daha
gerçekçiliğe yaklaşacaklar; yani çok abartı olmamakla birlikte
yüzlerindeki o hafif çizgi filmsi ifade gidecek, yerine daha insansı bir
görüntü gelecek. Bunun bu yönde gitmesinin oyunu biraz daha
sıkıcılaştıracağını kısmen de olsa düşünmüyor değilim. Nitekim zaten bir
hayatı yaşamaya çalışan oyuncuların Sims'in görsel gerçekçiliğinden
bunalabilecekleri ihtimali de illa ki akla gelecektir. Ama zannetmiyorum
ki bu, oyunun renkli atmosferinin sekteye uğratacaktır.
Sims 3
büyük umutlarla gelen, muhtemelen hepimizin deneyeceği ve bir süre sonra
bıkacağı, bırakacağı, ek paketleri de geldikçe mantıksızlığından
yakınacağı bir oyun olacak. Ama EA, çok büyük ihtimalle Sims 3'ün
suyunun suyunu çıkarınca Sims 4'ün yapımına farklı ve güzel vaatlerle
çoktan başlamış olacaktır. Yeni fikirleri ile çok daha kompleks bir Sims
bulacağımız ise bu kez kesin; çünkü Sims'den Sims 2'ye olan grafiksel
ağırlıklı atlayıştan çok daha fazlası olacak Sims 3.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
NETLOAD
LİNKLER:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
GİRİŞ
Kim biraz daha Sims'e hayır diyebilir ki?.. Herkesin
sesini duyar gibiyim. Ek paketleri ile yıldırsa da Sims gerçekten de ilk
ortaya çıktığında, her ne kadar çok standart ve zevksiz bir konseptin
etrafında dönüp durmuş olsa da epey ilgi çekmişti. Bu zevksizlik dediğim
şey ise aslında çok komik bir kavramdı; çünkü bu zevksizlik aslında
bizim, yani bir insanın yaşantısıydı. Bir karakteri tutup kulağından her
gün yedirip içirmek, sonra uyutmak, uyandırıp işine götürmek, dahası
bir de kariyer yaptırmak; çoluk çocuğa karıştırmak ve sonra da ölümüne
şahitlik etmek. Bu aynı zamanda benim de hayatım, hepimizin hayatı
hatta. Şahsen bir insanı yaşatmaya çalışmanın pek de bir cazibesinin
olmadığına karar vermiştim kendimce (çoğu oyuncunun da farklı bir
düşüncesi yok tabi), Sims 2'ye de ancak üçüncü jenerasyona varabilecek
bir aile olarak tahammül etmiştim, o kadar. Sims bana göre değil; ama
yeni oyun hakikaten de çok güzel ve orjinal fikirlerle geliyor.
Comen
Snala
Yaşam simülasyonu oyunumuz Sims'in üçüncü versiyonunun
serinin ikinci oyununa çok fazla şeyler katarak geleceğini söylemek
mümkün. Öncelikle içerik adına çok daha geniş bir çekirdek oyunla karşı
karşıyayız; her ne kadar geleceğinden adımız gibi emin olduğumuz yeni ek
paketlerle çok daha farklı imkanlar yaratılacak olsa da görülen o ki
ana oyundaki içerik olabildiğince fazla tutulmaya gayret gösterilmiş.
Öncelikle oyundaki yaşam alanından bahsedelim. Serinin üçüncü oyunda
yalnıca tek bir mahalle olacak; adı da Sunset Valley. Sims 2'de bile
farklı coğrafik özellikleri ve insanları, mekanları bulunan 3 farklı
mahalleyi görmüştük. Üçüncü oyunda bu konuda bir artırım düşünülmüyor;
fakat bu, gidilip görülebilecek yerlerin de aynı oranda azalacağı
anlamına gelmiyor. Yaşam alanını tek bir mahalleyle sınırlayan
yapımcılar, burayı alabildiğine doldurmuş. Çok geniş ve yapılabilecek
çok şeyin olduğu bir yer burası. Oyunun bu sene içindeki E3 fuarında
gösterilen ilk oyun içi görüntülerinin de bulunduğu videosunda da bize
yansıtılmak istenen bir yerde de bu. Buna göre aslında biz kelimenin tam
anlamıyla evin içinde yemek yiyip, hayatını idame ettirmeye çalışan
ufacık bir yaratıktık. Sims 3 ile evimizin kapısı açılıyor ve dışarı
çıktığımızda etrafımızda aslında başka insanların bulunduğunu ve iyi
zaman geçirdiklerini fark ediyoruz.
Bunun sanatsal aktarımından
ziyade gerçekte aslında karşımızda ne bulacağız? Bir defa Sims 2'de ek
paketler satın alarak sahip olduğumuz pek çok özelliği doğrudan elde
etmiş olacağız ve çok farklı sosyalleşme alanları, farklı insan tipleri
gözlerimizin önünde olacak. Kısacası şehrin gerçekten de yaşayan bir yer
olduğunu görmüş olacağız.
En büyük artılardan birisi artık
şehirde herhangi bir yere gittiğinizde ara yükleme ekranlarının ortadan
kalkacak olması. Bunun oyunun akıcılığını oldukça artıracağını söylemek
hiç de zor değil; çünkü arabanıza atlayıp bir kafeye gitmek
istediğinizde önünüzde herhangi bir ekstra zaman kaybettirecek durum
Sims 3'de olmayacak. Bu mekanlar, kafeler, restoranlar, vücut geliştirme
merkezleri veya parklar şehrin haritasında görebileceğiniz birer bina
olarak istediğiniz şekilde etkileşime geçebilmeniz için bulunuyor
olacak. Yani bu evinizden çıkıp herhangi bir yere, örneğin bir gece
klübüne, gidip kapısından içeri girip herşeyle etkileşime geçmeniz
anlamına geliyor. Bu hakikaten de oynanış ve akıcılık adına oyunun çok
şey kazanmasını sağlayacaktır. Keza komşularınız da belli bir artış
gösterecek ve çok daha farklı insanlar tanıyabileceksiniz.
Sims
3'ün komşularınız adına getireceği bir diğer yenilik de istediğiniz
tarzda insanların bir yerde toplanabilmesini sağlayacak olması. Ortak
zevkleri olan bu insanlarla çok daha farklı etkileşimler de
gösterebileceksiniz ve daha da önemlisi, Sunset Valley yaşayan bir ortam
olduğu için, bir jenerasyon sonraki Sunset Valley asla bir diğeriyle
aynı olmayacak. Yani düşünün: bir siminiz doğumundan sonra büyüor, okula
gidiyor, çalışmaya başlıyor, evleniyor, çocukları oluyor, yaşlanıyor ve
sonunda da ölüyor. Bunun sadece kendiniz için olduğunu sanmayın; çünkü
Sunset Valley'deki bütün simler de sizin gibi. Onlar da günün belli
saatlerinde işe gidip gelecekler, balkona çıktığınızda komşunuzu
görebileceksiniz, onlar da eğlenecek ve nihayet, onların da kendi
idealleri, hayat görüşleri, evlilikleri olabilecek. Bu, aynı yerde
yaşayan (gerçek manada "yaşayan") belki de yüzlerce sim anlamına
geliyor. Sadece birini sizin kontrol ettiğinizi, diğerlerinin ise
bilgisayar tarafından oynatılan ama yaşayan, tıpkı sizin gibi biri
olduğunu düşünün.
Soodl soodl
Sims 3'ün karakter yaratma
ekranı ve simlerin gelişimleri de önceki Sims oyunlarından haliyle çok
daha detaylı. Karakterinizi yaratırken artık sadece birtakım
özelliklerini puanlandırıp, sonucunda da burcunun doğrultusunda bir
yaşam planına ve hayat görüşüne sahip olmayacaksınız. Yaratacağınız
karakter oyundaki 70'den fazla kişilikten birine sahip olacak ve bu
karakterin tanıdığı herhangi birini de tek bir kelime ile tanımlamasına
yardımcı olacak. Fakat isterseniz bunu da kendiniz oluşturmanız mümkün.
Yani utangaç, spora meraklı, kötümser, paraya düşkün ve idealist bir sim
yaratabilirsiniz. Evet biraz uçuk oldu, farkındayım; ama işte bu
yaratma olayı tamamen sizin elinizde. Yapımcıların Trait System olarak
isimlendirdikleri bu durum size kendinizi tam olarak oluşturmanızı
sağlayacaktır. Bu özellikleriniz dahilinde çevrenizdeki insanlarla olan
ilişkileriniz de şekillenip farklılaşacak.
Ayrıca ek olarak
yarattığınız karakterlerin bir de yaşam boyu istekleri doğrultusunda ana
idealleri olacak. Bunun oyun içine aktarılması ise çok hoş olacak gibi
görünüyor. Yapımcıların verdiği basit bir örnek çocukluğunda teleskopla
uzayı gözlemleyen bir simin ilerde astronot olmak isteyebileceğiyle
alakalı. Böylece oyunda bir amacınızın da bulunması istenmiş gibi
görünüyor. Simler aynı zamanda birden fazla yaşam idealine de sahip
olabilecekler. Yalnız bunun zorluğu üzerinde de durulmuyor değil; çünkü
her simin isteyebileceği kendine özgü bu idealleri onun çok da sıkı
çalışmasını gerektirecek düzeyde. Geniş bir aileye sahip olmak, bir rock
yıldızı olmak ya da zengin olmak şeklinde bu listeyi uzatmak mümkün.
"Simlerin
yüzlerini çok daha detaylı görüp söylemek istediklerini mimikleriyle de
gayet güzelce anlayabileceğiz."
Grafiksel olarak da oyunun kendini
aşacağından hiç şüphe duymaya gerek yok. Ekran görüntüleri ve videodan
da bu oldukça rahat fark ediliyor. Grafiklerin gelişiyor olmasının bir
büyük katkısı da bulunmuyor değil. Zira böylece simlerin yüzlerini çok
daha detaylı görüp söylemek istediklerini mimikleriyle de gayet güzelce
anlayabileceğiz. Yalnız yine grafikler sayesinde sanki simler biraz daha
gerçekçiliğe yaklaşacaklar; yani çok abartı olmamakla birlikte
yüzlerindeki o hafif çizgi filmsi ifade gidecek, yerine daha insansı bir
görüntü gelecek. Bunun bu yönde gitmesinin oyunu biraz daha
sıkıcılaştıracağını kısmen de olsa düşünmüyor değilim. Nitekim zaten bir
hayatı yaşamaya çalışan oyuncuların Sims'in görsel gerçekçiliğinden
bunalabilecekleri ihtimali de illa ki akla gelecektir. Ama zannetmiyorum
ki bu, oyunun renkli atmosferinin sekteye uğratacaktır.
Sims 3
büyük umutlarla gelen, muhtemelen hepimizin deneyeceği ve bir süre sonra
bıkacağı, bırakacağı, ek paketleri de geldikçe mantıksızlığından
yakınacağı bir oyun olacak. Ama EA, çok büyük ihtimalle Sims 3'ün
suyunun suyunu çıkarınca Sims 4'ün yapımına farklı ve güzel vaatlerle
çoktan başlamış olacaktır. Yeni fikirleri ile çok daha kompleks bir Sims
bulacağımız ise bu kez kesin; çünkü Sims'den Sims 2'ye olan grafiksel
ağırlıklı atlayıştan çok daha fazlası olacak Sims 3.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
NETLOAD
LİNKLER:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]