Başlangıç Yardımı
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[
1. Tur Kullanımı
2. Binalar
3. Üretim
4. Araştırmalar
5. Diplomasi
6. Saldırı ve Savunma
7. Casusluk
8. Ticaret
9. Kaleler ve Kuşatmalar
10. Krallıklar
11. Hızlı Başlangıç ve Öneriler
1. Tur Kullanımı
Turlar her 10 dakikada bir verilir. Fakat bu her 10 dakikada bir oyun hesabınıza bakmak zorunda olduğunuz anlamına gelmez. Verilen turlar siz kullanana dek saklı tutulur ve saklı durabilecek tur sayısı en fazla 450'dir (ki bu kadar tur da en az 72 saatte verilir). Tur saklanışı hakkında daha fazla bilgi için, Genel Durum sayfasının yardım bölümünü okuyabilirsiniz.
Turlar oyuncular tarafından asenkron şekilde kullanılır, yani oyuncular turlarını kullanmak için birbirlerini beklemek zorunda değildir. Oyuncular turlarını istedikleri zaman kullanabilirler, ve saklanan turlar üst limite ulaşmamışsa, tur konusunda kimseye karşı dezavantajlı olmazlar.
Örnek olarak, herkes 24 saatte 144-150 arası tur kazanır (+6 ek tur referanslardan ve linklerden gelebilir). Bir oyuncu tüm turlarını kullanırsa ve sonrasında 3 gün boyunda oyuna girmezse, hiç tur kaybetmeden oyuna devam edebilir. Fakat oyuncu oyuna 3 gün ve 10 dakika boyunca girmezse, tur saklama limiti nedeniyle son eklenen turu alamaz.
Tur kullanırken, bina inşaatı, araştırma, üretim, ordu hareketi vs. gibi eylemler paralel bir şekilde yürür. Bu yüzden, örneğin bina inşaatı yaparken bir yandan da o sırada araştırma olarak ne yapacağınıza karar vermeniz gerekir.
Turlarınızı günde bir kez veya günde birkaç kez kullanmanız hiçbir şeyi değiştirmez. Fakat bazı zaman tabanlı değişkenler, turlarınızı kullanacağınız zamanın seçimi konusunda düşüncelerinizi etkileyebilir. Ticaret, kuşatmalar ve saldırı korumaları, zaman tabanlı değişkenlerden birkaçıdır.
2. Binalar
Bina inşaatı kaynak ve toprak ister. Toprak oyunun en önemli sınırlamasıdır. Hatta yeni toprak kazanımı paha biçilemez bile denebilir. Çünkü daha çok toprağınız olduğunda, daha çok bina inşa edebilirsiniz ve daha çok binayla her şeyi daha çok üretirsiniz.
Binalar nüfus, kaynak, askeri ünite, silah, üretim vs. gibi kapasitelerinizi belirler. Bu yüzden, toprağın getirdiği sınırlamayla birlikte, binalarınızı verimli bir düzende inşa etmeniz çok önemlidir.
Ülkenizde bir savaş kaybettiğinizde, bazı binalarınız yıkılabilir. Şehir düzenleri gibi, daha önemli binalarınız ülkenizin daha merkezinde bulunur ve bu nedenle, bazı bina tipleriniz savaş sonrasında diğerlerine göre daha düşük ihtimalle yıkılırlar.
3. Üretim
İki çeşit üretim vardır: kaynak ve silah. Kaynak üretimi siz bir kaynak üreten bina inşa ettiğinizde otomatik olarak başlar. Kaynaklar tur başına belirli miktarda üretilirler ve bu üretimlerin size altın olarak maliyetleri vardır. Üretim oranlarınızı artırıp azaltabilmek için, Çalışma Oranları sayfasını ziyaret etmeniz gerekir.
Kaynak üretimleri halkınızın yüksek/düşük moraliyle hızlanabilir/yavaşlayabilir. Moral - üretim ilişkisi aşağıdaki gibidir:
%0 - %5 arası moral: Sıfır kaynak üretimi
%5 - %20 arası moral: Yarı oranda kaynak üretimi
%20 - %80 arası moral: Normal kaynak üretimi
%80 - %95 arası moral: %150 oranda kaynak üretimi
%95 - %100 arası moral: İki katı kaynak üretimi
Silahlar sadece üretim siparişleriyle üretilmeye başlanır. Yani, silah üretebilmek için bir silah tipi seçip, üretilecek miktarı girmeniz gerekir. Silah üreticilerinin size tur başına bir maliyeti yoktur, fakat üretim siparişlerinin size kaynak ve altın olarak masrafı vardır.
Silahlar olmadan, sadece birkaç ünite tipi eğitilebilir. Bu nedenle, stoklarınızda silah bulundurmak asker eğitimi için çok önemlidir.
4. Araştırmalar
Hükümdarlar'a Bakır Çağında başlarsınız. Yeni araştırmalarla, Bronz Çağını, Demir Çağını geçebilir ve son olarak da Yelkenli Çağına ulaşabilirsiniz.
Araştırmalar yeni binalar, silahlar ve ünite tipleri için anahtar rol oynar. Bazı araştırmalar ayrıca üretim, moral, hareket ve silah bonusları da verir.
Araştırmaların yaygınlık oranları o teknolojiyi bilen Lordların yüzdesini gösterir. Yüksek yaygınlık oranları teknoloji araştırmalarını kolaylaştırır.
5. Diplomasi
Diplomasi yoluyla, başka Lordlara mesaj gönderebilir ve onlarla olan ilişkilerinizi değiştirebilirsiniz.
Her Lord bir diplomasi seviyesine sahiptir. Bu seviyeye göre, halkınızın morali %10 oranında değişebilir ve diğer Lordlar sizin bir sinsi saldırıcı olup olmadığınızı görebilir. Sinsi saldırılar savaş ilan etmeden yapılan saldırılardır. Bu saldırılar diplomasi seviyenizi düşürür ve diplomasi seviyenizi yükseltmek için yapabileceğiniz tek şey yüzlerce hatta binlerce tur kullanmaktır.
Tabi ki bir Lorda savaş ilan ettikten hemen sonra saldırırsanız diplomasi cezası alırsınız. Bir Lordla ilişkinizi kötü yönde değiştirirseniz, o Lord yaklaşık 24 saat süresince size karşı diplomatik korumaya girer. Diplomatik korumalar hakkındaki detaylar için Diplomasi Durumu sayfasındaki yardıma bakabilirsiniz.
Diplomasi teknolojisini keşfettikten sonra, ittifaklar kurabilirsiniz. Bir Lord ittifaklarına saldıramaz. Bu nedenle güçlü Lordlarla ittifak kurup, daha zayıf Lordlara düşman olmanız tavsiye edilir.
6. Saldırı ve Savunma
Başka ülkelere saldırmak ve ülkenizi başkalarına karşı korumak Hükümdarlar'ın en önemli bölümüdür. Toprağınızı korumak ve başkalarından toprak almak istiyorsanız, mutlaka güçlü bir orduya (ve Gemi Yapımı keşfedildikten sonra filoya) sahip olmanız gerekir.
Hükümdarlar'da çok fazla ünite tipi vardır, ve her birinin farklı avantaj ve dezavantajları bulunur. Bunlara göre, tercih ettiğiniz üniteleri bulmalı ve onları üretmelisiniz. Benzer tipte ünite üretimine odaklanmak askeri hünerler için avantajlıdır.
Askeri hünerler Savaş Taktikleri teknolojisi keşfedildikten ve birkaç savaş geçirdikten sonra mevcut hale gelir. Hüner tipleri ünite tiplerinize göre ortaya çıkar. Örneğin ordunuzda çoğunlukla baltalı piyadeler bulunuyorsa, Balta Hüneri diğer hünerlerden daha önce ortaya çıkar. Bir hüner araştırdığınızda, verdiği bonus hemen ünitelerinize uygulanır.
Yeni bir bölük eğitebilmek için kaynaklara, silahlara (genelde), insanlara ve turlara ihtiyacınız vardır. Bir bölük eğitildiğinde, bölük havuzuna konur. Bölük havuzlarındaki bölükler bir ordu veya filoya atanmadıkça hiçbir savaşa katılmazlar. Bu nedenle, ülkenizi savunmak istiyorsanız, ordular/filolar kurup, bölüklerinizi onlara atamanız gerekir. Fakat ünitelerinizi güvende tutmak istiyorsanız, tek yapmanız gereken şey bölüklerinizi bölük havuzlarında tutmaktır.
Askeri ünitelerin maaşları vardır ve bu maaşlar her tur altınlarınızdan düşülür. Büyük bir ordu veya filo, ekonominiz için çok kötü olabilir, bu yüzden gözünüzün durmadan askeri harcamalarınızda olması gerekir. Aksi takdirde ekonomik nedenlerden ötürü bölüklerinizi terhis etmeniz gerekebilir.
Ünitelerin becerileri savunmada veya saldırıda olmalarına göre değişmez. Yani, istediğiniz üniteyle verimli bir şekilde saldırabilir veya savunabilirsiniz.
Savunurken, üniteleriniz savunma duvarlarından bonus kazanırlar. Kaleleriniz ünitelerinize hiçbir savunma bonusu vermez, fakat eğer ülkenizde bir savaş kaybederseniz, bu kaybınızı ciddi ölçüde düşürür. Kalelerin diğer özellikleri Kaleler ve Kuşatmalar'da anlatılacaktır.
Saldırılar sadece belirli puan limitleri içerisindeki Lordlara yapılabilir. Lordların puanı sizin puanınızın en fazla 1.25 katı olabilir, veya sizin puanınız onların puanlarının en fazla 1.25 katı olabilir.
Ne zaman bir savaş kazansanız, halkınızın morali belirli bir süre boyunca yükselir. Ayrıca ne zaman bir savaş kaybetseniz, halkınızın morali düşer. Fakat telaşlanmayın, moral düşüşleri moral artışlarından daha azdır ve ekonominize olan etkisi de daha küçüktür.
Gerisi size kalmış. İyi şanslar!
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[
1. Tur Kullanımı
2. Binalar
3. Üretim
4. Araştırmalar
5. Diplomasi
6. Saldırı ve Savunma
7. Casusluk
8. Ticaret
9. Kaleler ve Kuşatmalar
10. Krallıklar
11. Hızlı Başlangıç ve Öneriler
1. Tur Kullanımı
Turlar her 10 dakikada bir verilir. Fakat bu her 10 dakikada bir oyun hesabınıza bakmak zorunda olduğunuz anlamına gelmez. Verilen turlar siz kullanana dek saklı tutulur ve saklı durabilecek tur sayısı en fazla 450'dir (ki bu kadar tur da en az 72 saatte verilir). Tur saklanışı hakkında daha fazla bilgi için, Genel Durum sayfasının yardım bölümünü okuyabilirsiniz.
Turlar oyuncular tarafından asenkron şekilde kullanılır, yani oyuncular turlarını kullanmak için birbirlerini beklemek zorunda değildir. Oyuncular turlarını istedikleri zaman kullanabilirler, ve saklanan turlar üst limite ulaşmamışsa, tur konusunda kimseye karşı dezavantajlı olmazlar.
Örnek olarak, herkes 24 saatte 144-150 arası tur kazanır (+6 ek tur referanslardan ve linklerden gelebilir). Bir oyuncu tüm turlarını kullanırsa ve sonrasında 3 gün boyunda oyuna girmezse, hiç tur kaybetmeden oyuna devam edebilir. Fakat oyuncu oyuna 3 gün ve 10 dakika boyunca girmezse, tur saklama limiti nedeniyle son eklenen turu alamaz.
Tur kullanırken, bina inşaatı, araştırma, üretim, ordu hareketi vs. gibi eylemler paralel bir şekilde yürür. Bu yüzden, örneğin bina inşaatı yaparken bir yandan da o sırada araştırma olarak ne yapacağınıza karar vermeniz gerekir.
Turlarınızı günde bir kez veya günde birkaç kez kullanmanız hiçbir şeyi değiştirmez. Fakat bazı zaman tabanlı değişkenler, turlarınızı kullanacağınız zamanın seçimi konusunda düşüncelerinizi etkileyebilir. Ticaret, kuşatmalar ve saldırı korumaları, zaman tabanlı değişkenlerden birkaçıdır.
2. Binalar
Bina inşaatı kaynak ve toprak ister. Toprak oyunun en önemli sınırlamasıdır. Hatta yeni toprak kazanımı paha biçilemez bile denebilir. Çünkü daha çok toprağınız olduğunda, daha çok bina inşa edebilirsiniz ve daha çok binayla her şeyi daha çok üretirsiniz.
Binalar nüfus, kaynak, askeri ünite, silah, üretim vs. gibi kapasitelerinizi belirler. Bu yüzden, toprağın getirdiği sınırlamayla birlikte, binalarınızı verimli bir düzende inşa etmeniz çok önemlidir.
Ülkenizde bir savaş kaybettiğinizde, bazı binalarınız yıkılabilir. Şehir düzenleri gibi, daha önemli binalarınız ülkenizin daha merkezinde bulunur ve bu nedenle, bazı bina tipleriniz savaş sonrasında diğerlerine göre daha düşük ihtimalle yıkılırlar.
3. Üretim
İki çeşit üretim vardır: kaynak ve silah. Kaynak üretimi siz bir kaynak üreten bina inşa ettiğinizde otomatik olarak başlar. Kaynaklar tur başına belirli miktarda üretilirler ve bu üretimlerin size altın olarak maliyetleri vardır. Üretim oranlarınızı artırıp azaltabilmek için, Çalışma Oranları sayfasını ziyaret etmeniz gerekir.
Kaynak üretimleri halkınızın yüksek/düşük moraliyle hızlanabilir/yavaşlayabilir. Moral - üretim ilişkisi aşağıdaki gibidir:
%0 - %5 arası moral: Sıfır kaynak üretimi
%5 - %20 arası moral: Yarı oranda kaynak üretimi
%20 - %80 arası moral: Normal kaynak üretimi
%80 - %95 arası moral: %150 oranda kaynak üretimi
%95 - %100 arası moral: İki katı kaynak üretimi
Silahlar sadece üretim siparişleriyle üretilmeye başlanır. Yani, silah üretebilmek için bir silah tipi seçip, üretilecek miktarı girmeniz gerekir. Silah üreticilerinin size tur başına bir maliyeti yoktur, fakat üretim siparişlerinin size kaynak ve altın olarak masrafı vardır.
Silahlar olmadan, sadece birkaç ünite tipi eğitilebilir. Bu nedenle, stoklarınızda silah bulundurmak asker eğitimi için çok önemlidir.
4. Araştırmalar
Hükümdarlar'a Bakır Çağında başlarsınız. Yeni araştırmalarla, Bronz Çağını, Demir Çağını geçebilir ve son olarak da Yelkenli Çağına ulaşabilirsiniz.
Araştırmalar yeni binalar, silahlar ve ünite tipleri için anahtar rol oynar. Bazı araştırmalar ayrıca üretim, moral, hareket ve silah bonusları da verir.
Araştırmaların yaygınlık oranları o teknolojiyi bilen Lordların yüzdesini gösterir. Yüksek yaygınlık oranları teknoloji araştırmalarını kolaylaştırır.
5. Diplomasi
Diplomasi yoluyla, başka Lordlara mesaj gönderebilir ve onlarla olan ilişkilerinizi değiştirebilirsiniz.
Her Lord bir diplomasi seviyesine sahiptir. Bu seviyeye göre, halkınızın morali %10 oranında değişebilir ve diğer Lordlar sizin bir sinsi saldırıcı olup olmadığınızı görebilir. Sinsi saldırılar savaş ilan etmeden yapılan saldırılardır. Bu saldırılar diplomasi seviyenizi düşürür ve diplomasi seviyenizi yükseltmek için yapabileceğiniz tek şey yüzlerce hatta binlerce tur kullanmaktır.
Tabi ki bir Lorda savaş ilan ettikten hemen sonra saldırırsanız diplomasi cezası alırsınız. Bir Lordla ilişkinizi kötü yönde değiştirirseniz, o Lord yaklaşık 24 saat süresince size karşı diplomatik korumaya girer. Diplomatik korumalar hakkındaki detaylar için Diplomasi Durumu sayfasındaki yardıma bakabilirsiniz.
Diplomasi teknolojisini keşfettikten sonra, ittifaklar kurabilirsiniz. Bir Lord ittifaklarına saldıramaz. Bu nedenle güçlü Lordlarla ittifak kurup, daha zayıf Lordlara düşman olmanız tavsiye edilir.
6. Saldırı ve Savunma
Başka ülkelere saldırmak ve ülkenizi başkalarına karşı korumak Hükümdarlar'ın en önemli bölümüdür. Toprağınızı korumak ve başkalarından toprak almak istiyorsanız, mutlaka güçlü bir orduya (ve Gemi Yapımı keşfedildikten sonra filoya) sahip olmanız gerekir.
Hükümdarlar'da çok fazla ünite tipi vardır, ve her birinin farklı avantaj ve dezavantajları bulunur. Bunlara göre, tercih ettiğiniz üniteleri bulmalı ve onları üretmelisiniz. Benzer tipte ünite üretimine odaklanmak askeri hünerler için avantajlıdır.
Askeri hünerler Savaş Taktikleri teknolojisi keşfedildikten ve birkaç savaş geçirdikten sonra mevcut hale gelir. Hüner tipleri ünite tiplerinize göre ortaya çıkar. Örneğin ordunuzda çoğunlukla baltalı piyadeler bulunuyorsa, Balta Hüneri diğer hünerlerden daha önce ortaya çıkar. Bir hüner araştırdığınızda, verdiği bonus hemen ünitelerinize uygulanır.
Yeni bir bölük eğitebilmek için kaynaklara, silahlara (genelde), insanlara ve turlara ihtiyacınız vardır. Bir bölük eğitildiğinde, bölük havuzuna konur. Bölük havuzlarındaki bölükler bir ordu veya filoya atanmadıkça hiçbir savaşa katılmazlar. Bu nedenle, ülkenizi savunmak istiyorsanız, ordular/filolar kurup, bölüklerinizi onlara atamanız gerekir. Fakat ünitelerinizi güvende tutmak istiyorsanız, tek yapmanız gereken şey bölüklerinizi bölük havuzlarında tutmaktır.
Askeri ünitelerin maaşları vardır ve bu maaşlar her tur altınlarınızdan düşülür. Büyük bir ordu veya filo, ekonominiz için çok kötü olabilir, bu yüzden gözünüzün durmadan askeri harcamalarınızda olması gerekir. Aksi takdirde ekonomik nedenlerden ötürü bölüklerinizi terhis etmeniz gerekebilir.
Ünitelerin becerileri savunmada veya saldırıda olmalarına göre değişmez. Yani, istediğiniz üniteyle verimli bir şekilde saldırabilir veya savunabilirsiniz.
Savunurken, üniteleriniz savunma duvarlarından bonus kazanırlar. Kaleleriniz ünitelerinize hiçbir savunma bonusu vermez, fakat eğer ülkenizde bir savaş kaybederseniz, bu kaybınızı ciddi ölçüde düşürür. Kalelerin diğer özellikleri Kaleler ve Kuşatmalar'da anlatılacaktır.
Saldırılar sadece belirli puan limitleri içerisindeki Lordlara yapılabilir. Lordların puanı sizin puanınızın en fazla 1.25 katı olabilir, veya sizin puanınız onların puanlarının en fazla 1.25 katı olabilir.
Ne zaman bir savaş kazansanız, halkınızın morali belirli bir süre boyunca yükselir. Ayrıca ne zaman bir savaş kaybetseniz, halkınızın morali düşer. Fakat telaşlanmayın, moral düşüşleri moral artışlarından daha azdır ve ekonominize olan etkisi de daha küçüktür.
Gerisi size kalmış. İyi şanslar!
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]