[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
OYUNUN İÇİ GÖRÜNTÜ
Nereden başlasam, nasıl anlatsam (bu sözleri bir yerden hatırlıyorum ama) bilemiyorum. Yanlış hatırlamıyorsam 1992 senesiydi. O zamanların en popüler makinesi AMIGA'ydı. Herkesin oynadığı tek bir futbol oyunu vardı, Kick Off. Seri haline gelen efsane o kadar tuttu ki futbol olarak başka hiçbir oyun oynanmıyordu. Ama ne zaman Sensible Soccer kapıyı çaldı, işler bir anda değişiverdi.
Sunduğu değişik oyun modlarıyla, lisansları alınmış takım ve oyuncularıyla değişik oyun tarzıyla eşsiz bir yapım olarak karşımıza çıktı. Özellikle Kick Off oyunundaki gibi topun oyuncuların ayağına yapışmaması oyunu daha gerçekçi kılıyordu. Bu nedenle alışılması zaman alan fakat öğrendikten sonra başından kalkılamayan bir oyun oluyordu Sensible.
Bu ilk oyunun ardından 2 sene geçti ve gerçek bomba o zaman patladı. Sensible Software Sensible World Of Soccer'ı piyasaya sürdü ve beklentilerin çok üstünde satış rakamlarına ulaştı. Bu oyun, birçok otorite tarafından gelmiş geçmiş en iyi futbol oyunu olarak gösterildi. Bu kadar mükemmel bir oyunun klasik olması kaçınılmazdı. Düşünün, dünyanın bütün ülke takımları ve bu ülkelerin bütün lig takımları (bazı ülkelerin sadece 1. lig takımları), tüm oyuncuların lisanslı isimleri ve birebir yapılmış formalarla dev gibi bir database. Bu kadar geniş altyapıya şu an bile hiçbir futbol veya menajerlik oyunu erişemedi. Düşünsenize, hangi oyunda El Salvador'un 3. liginden bir takım seçebildiniz?
İşte bu anlattıklarımı vaat eden tek oyun SWOS'tu. Her sene çıkan yeni versiyonla takımlar güncelleniyordu ve bu sayede oyun hiç eskimiyordu. Fakat gelişen teknoloji karşısında tüm oyunlar 3D'ye dönmüştü. Sensible da bu teknolojiden nasibini aldı ve 3D tarzında olan Sensible Soccer 98 piyasaya sürüldü. Oyun tam bir fiyaskoydu. O dev gibi database gitmiş, yerine kısıtlı olan takım ve lisansı alınmamış oyuncular konmuştu. Bunu neden yaptıklarını hala çözebilmiş değilim. Bu son oyunla birlikte Sensible gözden düştü. Ama eski oyunları halen oynandığı için unutulmayan bir oyun olmayı da başardı.
Günümüzde FIFA ve PES gibi çok kaliteli futbol oyunları olmasına rağmen hiçbiri SWOS oyuncularına aynı zevki yaşatamadı. SWOS'un havası apayrıydı. Bunun en büyük nedeni kuşkusuz kariyer moduydu. İster sadece menajer oluyor, istersek de seçtiğimiz takımlarla maçlara biz çıkıyorduk. Oyuncu transferleri ile takımımıza çeşitli takviyeler yapmak da mümkündü. Hele bir takımı 3. ligden alıp önce süper lige çıkarıp oradan da Avrupa kupalarında şampiyon yapmaya çalışmak çok eğlenceliydi. Başarılı sezon ardından başka takımlardan da teklif alabiliyorduk. Ara sıra ülke takımlarından da teklif aldığımız oluyordu.
Neyse çok gerilere gittik. Bu kadar bilgiden sonra incelememize geçsek fena da olmaz. Sensible Soccer 2006 adını ilk duyduğumda çok heyecanlanmıştım. Acaba efsane tekrar canlanacak mıydı, yoksa yine hüsranla mı sonuçlanacaktı? Oyun çıkana kadar hep iyi şeyler düşünmeye gayret ettim. Fakat yapımcının KUJU ENTERTAINMENT olduğunu öğrendiğimde karşıma neyin çıkacağını pek kestiremedim. Gerçi PS2'de Eye Toy Play gibi alışılmışın çok dışında bir oyuna imza attı ama bir klasiğin altından kalkabilmek çok zor bir işti. Bunu başaracağına pek inanmıyordum. Yanılmadığımı görmek çok uzun sürmedi.
Oyun piyasaya çıktığında büyük bir istek ve heyecanla oyunu edindim. Eve gelip hemen oyunu kurdum. Heyecandan yerimde duramıyordum. Kısa bir kurulumdan sonra başladım oynamaya. İlk olarak demoyu izledim tabii ki. Eski oyunun açılış müziğinin mikslenmiş hali kullanılmış. Zaten güzel olan müzik daha da iyi olmuş gibi. Neyse, ana ekrana geldiğimizde eski oyunda olan menü karşılıyor bizi, bazı eksikliklerle. Bunlara değineceğiz.
OYUNUN İÇİ GÖRÜNTÜ
Nereden başlasam, nasıl anlatsam (bu sözleri bir yerden hatırlıyorum ama) bilemiyorum. Yanlış hatırlamıyorsam 1992 senesiydi. O zamanların en popüler makinesi AMIGA'ydı. Herkesin oynadığı tek bir futbol oyunu vardı, Kick Off. Seri haline gelen efsane o kadar tuttu ki futbol olarak başka hiçbir oyun oynanmıyordu. Ama ne zaman Sensible Soccer kapıyı çaldı, işler bir anda değişiverdi.
Sunduğu değişik oyun modlarıyla, lisansları alınmış takım ve oyuncularıyla değişik oyun tarzıyla eşsiz bir yapım olarak karşımıza çıktı. Özellikle Kick Off oyunundaki gibi topun oyuncuların ayağına yapışmaması oyunu daha gerçekçi kılıyordu. Bu nedenle alışılması zaman alan fakat öğrendikten sonra başından kalkılamayan bir oyun oluyordu Sensible.
Bu ilk oyunun ardından 2 sene geçti ve gerçek bomba o zaman patladı. Sensible Software Sensible World Of Soccer'ı piyasaya sürdü ve beklentilerin çok üstünde satış rakamlarına ulaştı. Bu oyun, birçok otorite tarafından gelmiş geçmiş en iyi futbol oyunu olarak gösterildi. Bu kadar mükemmel bir oyunun klasik olması kaçınılmazdı. Düşünün, dünyanın bütün ülke takımları ve bu ülkelerin bütün lig takımları (bazı ülkelerin sadece 1. lig takımları), tüm oyuncuların lisanslı isimleri ve birebir yapılmış formalarla dev gibi bir database. Bu kadar geniş altyapıya şu an bile hiçbir futbol veya menajerlik oyunu erişemedi. Düşünsenize, hangi oyunda El Salvador'un 3. liginden bir takım seçebildiniz?
İşte bu anlattıklarımı vaat eden tek oyun SWOS'tu. Her sene çıkan yeni versiyonla takımlar güncelleniyordu ve bu sayede oyun hiç eskimiyordu. Fakat gelişen teknoloji karşısında tüm oyunlar 3D'ye dönmüştü. Sensible da bu teknolojiden nasibini aldı ve 3D tarzında olan Sensible Soccer 98 piyasaya sürüldü. Oyun tam bir fiyaskoydu. O dev gibi database gitmiş, yerine kısıtlı olan takım ve lisansı alınmamış oyuncular konmuştu. Bunu neden yaptıklarını hala çözebilmiş değilim. Bu son oyunla birlikte Sensible gözden düştü. Ama eski oyunları halen oynandığı için unutulmayan bir oyun olmayı da başardı.
Günümüzde FIFA ve PES gibi çok kaliteli futbol oyunları olmasına rağmen hiçbiri SWOS oyuncularına aynı zevki yaşatamadı. SWOS'un havası apayrıydı. Bunun en büyük nedeni kuşkusuz kariyer moduydu. İster sadece menajer oluyor, istersek de seçtiğimiz takımlarla maçlara biz çıkıyorduk. Oyuncu transferleri ile takımımıza çeşitli takviyeler yapmak da mümkündü. Hele bir takımı 3. ligden alıp önce süper lige çıkarıp oradan da Avrupa kupalarında şampiyon yapmaya çalışmak çok eğlenceliydi. Başarılı sezon ardından başka takımlardan da teklif alabiliyorduk. Ara sıra ülke takımlarından da teklif aldığımız oluyordu.
Neyse çok gerilere gittik. Bu kadar bilgiden sonra incelememize geçsek fena da olmaz. Sensible Soccer 2006 adını ilk duyduğumda çok heyecanlanmıştım. Acaba efsane tekrar canlanacak mıydı, yoksa yine hüsranla mı sonuçlanacaktı? Oyun çıkana kadar hep iyi şeyler düşünmeye gayret ettim. Fakat yapımcının KUJU ENTERTAINMENT olduğunu öğrendiğimde karşıma neyin çıkacağını pek kestiremedim. Gerçi PS2'de Eye Toy Play gibi alışılmışın çok dışında bir oyuna imza attı ama bir klasiğin altından kalkabilmek çok zor bir işti. Bunu başaracağına pek inanmıyordum. Yanılmadığımı görmek çok uzun sürmedi.
Oyun piyasaya çıktığında büyük bir istek ve heyecanla oyunu edindim. Eve gelip hemen oyunu kurdum. Heyecandan yerimde duramıyordum. Kısa bir kurulumdan sonra başladım oynamaya. İlk olarak demoyu izledim tabii ki. Eski oyunun açılış müziğinin mikslenmiş hali kullanılmış. Zaten güzel olan müzik daha da iyi olmuş gibi. Neyse, ana ekrana geldiğimizde eski oyunda olan menü karşılıyor bizi, bazı eksikliklerle. Bunlara değineceğiz.